OP VVV, avízo výzvy č. 02_16_022: PODPORA ŠKOL FORMOU PROJEKTŮ ZJEDNODUŠENÉHO VYKAZOVÁNÍ – ŠABLONY PRO MŠ A ZŠ I (parametry výzvy se mohou ještě změnit)

Kdo je oprávněný žadatel?

  • Mateřské a základní školy nezřizované organizačními složkami státu (tj. právnická osoba vykonávající činnost školy zapsaná ve školském rejstříku), které mají ve školním roce, v němž žádost o podporu podávají, minimálně jedno dítě/žáka
  • Mateřské a základní školy zřizované Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy dle školského zákona (tj. právnická osoba vykonávající činnost školy zapsaná ve školském rejstříku), které mají ve školním roce, v němž žádost o podporu podávají, minimálně jedno dítě/žáka

Jaká je výše podpory?

  • Minimální dotace na projekt 200 tis. Kč s DPH
  • Maximální dotace na projekt 5 mil. Kč s DPH

Vzorec pro výpočet výše dotace: 200 000 Kč + (počet dětí/žáků školy x 2 200 Kč)

Na co lze získat dotaci?

Výzva má za cíl podporovat základy vzdělávání rozvojem čtenářské a matematické gramotnosti, kvalitnější vzdělávání dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem a také podporovat společné vzdělávání. Pro podporu společného vzdělávání výzva umožňuje realizovat aktivity zaměřené na osobnostní a sociální rozvoj pedagogů nabízí vzdělávání v tématech, která se společným vzděláváním souvisejí, umožňuje vzájemné učení škol a pedagogů a personální podporu škol.

  • Aktivity pro mateřské školy:
    • Personální podpora
      • Školní asistent
      • Školní speciální pedagog
      • Školní psycholog
      • Sociální pedagog
      • Chůva
    • Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů MŠ
      • Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ – individuální
      • Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ – týmový
      • Profesní rozvoj předškolních pedagogů prostřednictvím supervize
      • Sdílení zkušeností předškolních pedagogů z různých MŠ prostřednictvím vzájemných návštěv
      • Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ
    • Usnadňování přechodu dětí z MŠ na ZŠ
      • Prevence logopedických vad a problémů komunikačních schopností u dětí v MŠ
      • Individualizace vzdělávání v MŠ
      • Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ
  • Aktivity pro základní školy:
    • Personální podpora
      • Školní asistent
      • Školní speciální pedagog
      • Školní psycholog
      • Sociální pedagog
    • Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZŠ
      • CLIL (Integrovaná výuka předmětu a cizího jazyka) ve výuce na ZŠ
      • Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v různé časové dotaci (téma: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring, Inkluze)
      • Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ
      • Tandemová výuka na ZŠ
      • Sdílení zkušeností pedagogů z různých ZŠ prostřednictvím vzájemných návštěv
      • Vzdělávání pedagogického sboru ZŠ zaměřené na inkluzi
      • Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ v oblasti inkluze
    • Extrakurikulární rozvojové aktivity ZŠ
      • Čtenářský klub pro žáky ZŠ
      • Klub zábavné logiky a rozvoje matematické gramotnosti pro žáky ZŠ
      • Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
    • Spolupráce s rodiči žáků ZŠ
      • Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ

Žadatelé – školy samostatně zřízené podle §16 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, smí volit pouze následující aktivity dle druhu oprávněného žadatele:

  • Žadatel – speciální ZŠ:
    • Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v různé časové dotaci
    • Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring)
    • Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ
    • Sdílení zkušeností pedagogů z různých ZŠ prostřednictvím vzájemných návštěv
    • Čtenářský klub pro žáky ZŠ
    • Klub zábavné logiky a rozvoje matematické gramotnosti pro žáky ZŠ
    • Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
    • Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ
  • Žadatel – speciální MŠ:
    • Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ – individuální
    • Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ – týmový
    • Profesní rozvoj předškolních pedagogů prostřednictvím supervize
    • Sdílení zkušeností předškolních pedagogů z různých MŠ prostřednictvím vzájemných návštěv
    • Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ
    • Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ

Jak získat dotaci?

  • Podání elektronicky přes IS KP14+
  • Nutnost mít elektronický podpis
  • Školy si podle svých požadavků v aplikaci IS KP14+ vyberou aktivity, a tím si sestaví žádost o podporu

Jaký je termín podání žádosti o podporu?

  • bude upřesněno (po ukončení procesu neformálního vyjednávání se zástupci Evropské komise)

Místem realizace projektu je celé území ČR, včetně hlavního města Prahy.