OP VVV, výzva č. 22 a č. 23 – PODPORA ŠKOL FORMOU PROJEKTŮ ZJEDNODUŠENÉHO VYKAZOVÁNÍ – ŠABLONY PRO MŠ A ZŠ I.

Kdo je oprávněný žadatel?

  • Mateřské a základní školy nezřizované organizačními složkami státu
  • Mateřské a základní školy zřizované Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy dle školského zákona

Jaká je výše podpory?

  • Min. 200 tis. Kč
  • Maximální výše finanční podpory na jeden projekt se stanoví dle tohoto vzorce: 200 tis. Kč + (počet dětí/žáků školy1 x 2 200 Kč). V případě, že součástí právnické osoby je mateřská a základní škola, se částka 200 tis. Kč počítá jedenkrát za mateřskou školu a jedenkrát za základní školu, celkem tedy 400 tis. Kč.
  • Maximální částka na žadatele nesmí překročit částku 5 mil. Kč

Jaký je podíl žadatele na dotaci?

  • Pro tuto výzvu je míra spolufinancování z vlastních zdrojů ze strany žadatele stanovena na 0 % celkových způsobilých výdajů projektu.

Jaký je způsob financování?

  • Ex-ante (zálohové platby – 60 %, 40 %)

Na co lze získat dotaci?

  • Aktivity pro mateřské školy
    • Personální podpora
      • Školní asistent
      • Školní speciální pedagog
      • Školní psycholog
      • Sociální pedagog
      • Chůva
    • Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů MŠ
      • Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ – individuální
      • Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ – týmový
      • Profesní rozvoj předškolních pedagogů prostřednictvím supervize
      • Sdílení zkušeností předškolních pedagogů z různých MŠ prostřednictvím vzájemných návštěv
      • Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ
    • Usnadňování přechodu dětí z MŠ na ZŠ
      • Prevence logopedických vad a problémů komunikačních schopností u dětí v MŠ
      • Individualizace vzdělávání v MŠ
    • Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ
  • Aktivity pro základní školy
    • Personální podpora
      • Školní asistent
      • Školní speciální pedagog
      • Školní psycholog
      • Sociální pedagog
    • Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZŠ
      • CLIL (Integrovaná výuka předmětu a cizího jazyka) ve výuce na ZŠ
      • Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v různé časové dotaci (téma: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring, Inkluze)
      • Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ
      • Tandemová výuka na ZŠ
      • Sdílení zkušeností pedagogů z různých ZŠ prostřednictvím vzájemných návštěv
      • Vzdělávání pedagogického sboru ZŠ zaměřené na inkluzi
      • Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ v oblasti inkluze
    • Extrakurikulární rozvojové aktivity ZŠ
      • Čtenářský klub pro žáky ZŠ
      • Klub zábavné logiky a rozvoje matematické gramotnosti pro žáky ZŠ
      • Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
    • Spolupráce s rodiči žáků ZŠ
      • Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ

Žadatelé – školy samostatně zřízené podle §16 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, smí volit pouze následující aktivity dle druhu oprávněného žadatele:

  • Žadatel – speciální ZŠ:
    • Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v různé časové dotaci
    • Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring)
    • Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ
    • Sdílení zkušeností pedagogů z různých ZŠ prostřednictvím vzájemných návštěv
    • Čtenářský klub pro žáky ZŠ
    • Klub zábavné logiky a rozvoje matematické gramotnosti pro žáky ZŠ
    • Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
    • Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ
  • Žadatel – speciální MŠ:
    • Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ – individuální
    • Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ – týmový
    • Profesní rozvoj předškolních pedagogů prostřednictvím supervize
    • Sdílení zkušeností předškolních pedagogů z různých MŠ prostřednictvím vzájemných návštěv
    • Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ
    • Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ

Mateřské školy a základní školy samostatně zřízené pro děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami nesmí volit aktivity, které nejsou určeny pro tyto žadatele.

Jak získat dotaci?

  • Podání elektronicky přes IS KP14+
  • Nutnost mít elektronický podpis
  • Doložit povinné přílohy k žádosti o dotaci:
    • Čestné prohlášení o zřízení školy
    • Kalkulačka indikátorů
    • Výstup z dotazníkového šetření MAP

Jaký je termín předkládání žádostí? 23. 6. 2016 – 30. 6. 2017

Jaké je místo realizace projektu? Celé území ČR, včetně hlavního města Prahy