Klient: Městská část Praha 12
Realizace: 08/2017 – 03/2018
Předmět
V rámci zakázky byly provedeny následující činnosti:- Analytická etapa:
- Analýza procesů správy, zpracování a nakládání s osobními údaji
- Analýza rozsahu a potřebnosti spravovaných osobních údajů ve vazbě na vykonávané agendy
- Analýza legislativních nebo jiných oprávnění pro nakládání s osobními údaji při výkonu svěřených agend
- Analýza stávajících organizačních opatření k zajištění ochrany osobních údajů
- Analýza stávajících technických opatření k zajištění ochrany osobních údajů
- Analýza stávající dokumentace k ochraně osobních údajů (jak pro elektronické, tak listinné zpracování)
- Analýza smluvních vztahů s dodavateli služeb ICT (zpracovatel osobních údajů)
- Návrhová etapa:
- Zhodnocení procesů správy, zpracování a nakládání s osobními údaji ve vztahu k požadavkům GDPR
- Zhodnocení stávajících opatření (organizačních a technických) a jejich dostatečnosti ve vztahu k požadavkům GDPR
- Zhodnocení stávající dokumentace (její úplnosti) nezbytné k ochraně osobních údajů a prokázání shody s požadavky dle GDPR
- Provedení rizikové analýzy ve vztahu ke spravovaným osobním údajům, posouzení rizik a posouzení vlivu na ochranu osobních údajů
- Návrh organizačních a technických opatření ke snížení rizik (prevence, detekce, zranitelnost a schopnost zvládat incidenty)
- Hlavní výstupy poskytovaných služeb:
- Záznamy o činnostech zpracování
- Posouzení vlivu na ochranu osobních údajů
- Návrh opatření k dosažení souladu s Nařízením GDPR
- Šablony a vzorové dokumenty v oblasti ochrany osobních údajů
- Koncepce (směrnice) nakládání s osobními údaji (včetně procesů zvládání incidentů)
- Doporučení vhodného organizačního začlenění pozice Pověřenec pro ochranu osobních údajů a popis jeho pracovní pozice
- Školení všech osob, podílejících se na zpracování osobních údajů a jejich ochraně