Řešení: Podnikové poradenství
Klient: ČSA, a.s.
Realizace: 10/2008 – 12/2008
Hlavním cílem projektu bylo provedení analýzy a vytvoření komplexního modelu fungování outsourcingu desktop managementu a smluvních dokumentů. V rámci analýzy byla provedena definice ICT služeb, připraveny smluvní principy a následné smluvní dokumenty a další, především finanční analýzy (finančního modelu outsourcingu).
Předmět projektu
V rámci zakázky byly provedeny následující činnosti:
- Analýza současného stavu zajištění předmětných služeb navrhovaného outsourcingového vztahu a relevantních koncových zařízení
- Analýza současných interních a externích nákladů zajištění předmětných činností
- Definice procesu objednávání předmětných služeb
- Definice monitoringu a reportingu dodávky předmětných služeb
- Zpracování finančního modelu kalkulujícího finanční parametry (ceny a pokuty) každé ze služeb a přinášejícího jasnou představu o očekávaném finančním objemu navrhovaného kontraktu
- Zpracování návrhu vypořádání současných smluvních závazků a personálního řešení outsourcingu
Vypracování komplexního návrhu smluvních dokumentů pro outsourcing desktop managementu, včetně:
- Definice koncových zařízení, věcné náplně služeb a jejich výstupů – s ohledem na minimalizaci nákladů ČSA s jejich zajištěním a transparentním principem jejich cenotvorby
- Definice Service Level Agreement vykonávaných služeb, tj. kvalitativních parametrů a modelu kalkulace a definice smluvních pokut při jejich neplnění
- Flexibilní smluvní zakotvení koncových zařízení a lokalit, pro které (resp. ve kterých) budou služby konány
Přínos pro klienta
Realizace projektu generovala pro klienta zejména následující přínosy:
- Komplexní popis v současnosti interně poskytovaných služeb ICT
- Vytvoření finančního modelu outsourcingu jako podkladu pro návazná obchodní jednání
- Příprava smluvních dokumentů, včetně zajištění měřitelnosti a vymahatelnosti služeb pokrývající flexibilině dynamiku letecké společnosti